6 Temmuz 2009 Pazartesi

fitneci fetullah gülen..

Bütün bu olumsuzluklar karşısında bize neler düşmektedir? Sorusuna verdiği yanıt ise, fetullah Gülen'in nifakını ve sahtekarlığını ortaya koyuyor:
"Daha baştan kabul etmek gerekir ki, saldırmak ve ısırmak bazılarının tabiatı haline gelmiş. Ne yapalım, Cenâb-ı Hak, bize insanları ısırmak için bir diş, parçalamak için de vahşî bir pençe vermemiş! Öyleyse, bu yolun çileleri karşısında sabretmemiz ve hemen hafakanlara girmememiz lazım. Zaten, bizim inancımıza göre, misliyle mukabele etmek zâlimce bir kaidedir; dövene elsiz, sövene dilsiz ve kalpsizlere karşı bile gönülsüz davranmak ise mesleğimizin en önemli esaslarındandır."
[09.04.2007 / http://tr.fgulen.com ]
Halbuki Kur'an açık ve kesin olarak "Misliyle mukabeleyi" adalet, ama affedip kendi hakkından vazgeçmeyi ise "fazilet" saymaktadır.
İşte ayetler:
"Eğer ( size hakaret ve haksızlık edenlere) ceza verecekseniz (size yapılan ezanın) misliyle karşılık verin (işte bu adalettir) Eğer sabredip (vazgeçerseniz) andolsun ki bu sabredenler için daha hayırlı(faziletlidir)"
[Nahl: 126 ]
İşte bu böyle: Her kim kendisine yapılan haksızlığın benzeriyle (misliyle) karşılık verirse (bu adalet gereği onun hakkıdır)
[Hacc: 60 ]
Biz onda: (Tevrat'ta) Onların üzerine şöyle yazdık.(Farz kıldık):
Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş ve (bütün yaralara ve azalara karşılık) kısas vardır. (Bu Allah'ın adalet kuralıdır) Ama kim bunu (kendi hak ve hukukunu) sadaka (ve hayırhahlık) olarak bağışlarsa bu, kendisi için (günahlarına) kefaret sayılır.
Her kim Allah'ın indirdiği ile (ve emrettiği şekilde) hüküm ve karar vermez de (bunları değiştirmeye ve dejenere etmeye yeltenirse) işte onlar zalim (kafir ve fasık) olanlardır."
[Maide: 45 ]
Bu konuda, yani "misliyle karşılık vermenin bir hak ve adalet olduğu" hususunda daha pek çok ayetler, hadisler ve müçtehit ulemanın görüş birliği vardır.
Şimdi kalkıp da:
"Bizim inancımıza göre misliyle mükabele etmek zalimce bir kaidedir" diyen Fetullah Gülen:
a) Kur'anın tam tersini söyleyerek acaba ne olmaktadır?
b) Allah'tan daha adaletli ve merhametli rolünü oynayarak şeytana askerlik yapmaktadır.
c) Bu duyarsız ve dayanaksız fetvalarıyla, Müslümanların zalimlerle mücadele ruhunu ve hakkı hakim kılma şuurunu körletmeye çalışmaktadır.
d) Ve Fetullah gülen, bu açık itiraflarıyla, Kur'an'ın ve İslami kuralların emrettiği inanç ve idealden değil, başka bir inanca sahip olduğunu vurgulamakta, Allah'ın adalet olarak gösterdiği "misliyle mükabele"yi "zalimce" saymakta ve buna rağmen Müslüman ve muttaki rolü oynayarak münafıklığını kendisi ispatlamaktadır.
Halbuki, Affetmek ve hakkından vazgeçmek ise, asla dine, devlete, millet ve insaniyete karşı işlenen suçlarda değil, kişisel haklara yönelik haksızlıklar için geçerli olan bir fazilet tavsiyesi olmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder