30 Haziran 2009 Salı

fetullah gülen cemaatinden niçin ayrıldım?

Tarih 1979
FETHULLAH GÜLEN DİYOR Kİ:
"Hemi Vallah, hemi Billah, hemi Tallah bu devirde bırakın başka yerlerini, kadın yüzünü bile gösteremez."
...
Tarih 23 Ocak 1995
FETHULLAH GÜLEN DİYOR Kİ:
"Kadının başını örtmesi meselesi bir iman meselesi ölçüsünde önemli değildir. Umumi manada kulluk meselesi ölçüsünde önem arzetmez. Teferruata ait meseledir."

Biri sizi bir defa aldatırsa suç onundur. İkinci defa aldanırsanız bilin ki suç sizindir.
SARAH BERNHARDT
***************



BAŞLANGIÇ YERİNE...
Yıllardır anlatmaktan dilimde tüy bitti. Çünkü kiminle karşılaşsam, uzun yıllar içinde bilfiil bulunduğum Gülen cemaatinden niçin ayrıldığımı soruyordu. Zira bu cemaat içerisinde çeşitli kademelerde on beş yıla yakın fazla görev yapmış birisiydim. Bu görevler arasında özellikle talebe yetiştirme konumumuz olduğu için, yüzlerce insanın yetişmesine vesile olmuştum. Bir de buna yıllarca sürdürdüğüm cemaate esnaf kazandırma çalışmalarını da eklerseniz, niçin böyle bir soru ile karşı karşıya kaldığımı daha iyi anlamış olursunuz.
"Gülen cemaatinden niçin ayrıldın" sorusu, cemaat mensuplarından geldiği gibi, cemaatin dışında olanlardan da sık sık geliyordu. Gülen cemaatinden ayrıldığım 1999 yılından bu yana, başta da değindiğim gibi anlatmaktan dilimde tüy bitti. Böyle bir durumdan kurtulmak maksadıyla sorulan soruya paralel olarak "Gülen Cemaatinden Niçin Ayrıldım" ismiyle ayrılma sebeplerini anlatan bir kitap kaleme almaya karar verdim.
Böyle bir çalışma ile hem sorulan sorulara cevap vermekten kurtulmuş olacağım, hem de yaşadıklarım tarihe mal edilmiş olacak. Bazılarınız yaşadıklarımın tarihe mal edilmesini önemsiz görebilir. Ancak ülkenin tarihinde mühim roller oynamak maksadıyla oluşturulan bir hareketin başlangıç noktası ve geldiği yerin tespiti açısından ne derece önemli olduğu açıktır. Zira zikredilen hareket içerisinde çok ciddi kırılmalar yaşanmış ve binlerce insanın ümidi soldurulmuştur. İnsanları "Bu hak yoldur" diye çağırıp, sonra da hak yola uygun olmayan işlerde istihdam etmenin, ne İslamî, ne de insani yönü olmadığı açıktır. Bu açıdan zikredilen kırılmaların yazılması mübrem bir keyfiyet olarak ortaya çıkmıştır.
Böyle bir kitap kaleme aldığım için birçoklarının çok kızacaklarını ve hatta beni “hainlik”le suçlayacağını biliyorum. Hak bir davayı, kendi süfli emelleri için kalp bir para gibi harcayan böyle tiplerin kızmaları veya benim için değişik mülahazalarda bulunmalarının hiçbir önemi olmadığını şimdiden belirtmek istiyorum. Bediüzzaman Hazretlerinin "Hakkın hatırı yüksektir. Hiçbir hatıra feda edilmez. Hakkı söyleyeceğim. Bu hususta kimin hatırı kırılırsa kırılsın" sözünü kendim için bir hayat düsturu olarak kabul ettiğimi beni yakından tanıyan herkes çok iyi bilir. Zaten Rabbimiz bir ayetinde "Rabbimiz Allah'tır, deyip de sonra bunda doğruluğa sarılanlara korku yoktur. Onlar mahzun da olmayacaklar" (Ahkaf 13) demiyor mu?
Eskinin ünlü komünistlerinden Hasan Cemal, geçtiğimiz yıllarda "Kimse Kızmasın Kendimi Yazım" diye bir kitap kaleme almış ve yaşadıklarını günahlarıyla-sevaplarıyla ortaya koymuştu. Ben de "Gülen Cemaatinden Niçin Ayrıldım" isimli eserimi "Kim kızarsa kızsın, hakkın hatırı için yaşadığım hakikatleri yazdım. Kaleme aldıklarımda asla hilaf-i hahikat birşey yoktur. Davası olmayanın sevdası olmaz. Bizim sevdamız davamızadır. Sesimizde davamıza olan sevdamızdan dolayı gür çıkmaktadır" mülahazalarıyla kaleme almaya çalıştım.

Gülen cemaatinden niçin ayrıldığımın daha iyi anlaşılması için, Gülen cemaatine niçin katıldığımın anlatılmasının, meselenin anlaşılması bakımından önemli olduğuna inanıyorum. Bu açıdan baştan başlayarak gelinen noktanın resmini çekmeye çalıştım. Bunu yaparken başta Gülen olmak üzere hiç kimseyle şahsi hiçbir meselem olmadığını ve şahsi haklarımın hepsini helal ettiğimi belirtmek istiyorum. Kitabın ilerleyen sayfalarında şahsiymiş gibi görünen meselelerin anlatılması ise sadece yaşananların boyutunu ortaya koymak içindir. Ancak dava adına işlenen cinayet çapındaki yanlışlar ve istismarlardan doğan haklarımı helal etmediğimi de bilinmesini istiyorum.

Selim Çoraklı (selim )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder